سولات متداول
سامانه چیست؟
به نرم افزار جامعی که همه نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند سامانه می گویند.
سامانه پیام کوتاه چیست؟
به سامانه ای که به صورت تخصصی جهت ارسال ، دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد ، ارسال ، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد ، سامانه پیام کوتاه می گویند.
سامانه پیام کوتاه چگونه کار میکند؟
یک سامانه پیام کوتاه تحت وب است که از بستر اینترنت با مرکز سرویس پیامک اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و از این مسیر پیام کوتاه را با سرعت بالا به شبکه های تلفن همراه ارسال و از آن ها دریافت می کند.
آیا برای استفاده از پیام کوتاه نیاز به نصب نرم افزار خاصی هست ؟
این سامانه کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد
، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم ، اوپرا ، اینترنت اکسپلورر و… ) دارید.
در صورتی که مرورگر ( Browser ) شما قدیمی است آن را حتما به روز کنید.
مروگر پیشنهادی ما برای استفاده از این سامانه ” فایرفاکس ” می باشد که هم اکنون پرطرفدار ترین مرورگر جهان است.
دانلود مرورگر فایرفاکس ::. نسخه جديد .::
برای استفاده از سامانه پیامک فقط کافی است از هر نقطه جهان به اینترنت متصل شده
و به وسیله مرورگر آدرس panel.onlinsms.ir را فراخوانی کنید.
یا از طریق آی پی 37.130.202.188 به سامانه دسترسی داشته باشید
- آیا از طریق اینترنت Dial-Up ( کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟
– آیا از طریق اینترنت Dial-Up ( کارت اینترنت ) هم میتوانم از این سامانه استفاده کنم ؟
و اگر سرعت اینترنت من پایین باشد تاثیری در ارسال پیامک خواهد داشت ؟
بله از طریق هر اینترنتی ، حتی GPRS ( اینترنت از طریق سیم کارت تلفن همراه ) میـتوانید از این سامانه استفاده نمایید
، سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرور ما انجام خواهد شد.
- چگونه می توان از سامانه پیامک استفاده کرد؟
برای استفاده از سامانه پیامک به یک حساب کاربری نیاز است.
به هر کاربر یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص می یابد
که با استفاده از آن ها می تواند وارد پنل اختصاصی خود شود و اقدام به تهیه و ارسال پیامک نماید.
- گزارش دلیوری اشتباه است و در گزارش " رسیده به گوشی " شماره هایی وجود داره که در شبکه دایر نیستند ؟
– ارسال انبوه منطقه ای انجام دادم از شماره ****** و گزارش دلیوری آن اشتباه است
مثلا در گزارش ” رسیده به گوشی ” شماره هایی مثل **##****** و … وجود داره ، در صورتی که این شماره ها در شبکه دایر نیستند !!!
تکلیف این ارسالی ها چه میشه ؟
دقت داشته باشيد شماره هايي كه با آن ارسال انبوه داشته و به صورت ستاره دار نشان داده مي شوn
، در فايل دانلود گزارش و به جهت نشان دادن دليوري
، به دليل محدوديت هاي Excel ، به جاي ستاره ها 00 قرار مي گيرد كه شما به آن شماره ها دسترسي نداشته باشيد !
در واقع به جاي 00 دو عدد مي باشد كه سيستم به شما نشان نمي دهد!!!
ضمنا براي پيگيري بهتر يك ارسال اطلاعات لازم شامل { شماره فرستنده ، زمان ثبت ، تعداد ارسالی ها و نوع ارسال } را قيد نماييد
موفق باشيد
- آیا شماره موبایلهای یک منطقه مربوط به افرادی است که در آن منطقه ساکن هستند ؟
این شماره ها مربوط به افرادی است که هنگام خرید سیم کارت خود آدرس آن منطقه را به همراه اول داده اند
و ممکن است درصد کمی از آنها دیگر در آن منطقه ساکن نباشند.
- شما در توضیحات اعلام کرده بودید که هزینه هر پیامک X ریال است ولی الان بنده یک پیامک به چند نفر ارسال کردم هزینه بیشتری از من کسر شده است .
قبل از هر چیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه ” پروفایل کاربری / تعرفه پیامک ” را انتخاب نمایید
، زیرا در این بخش میتوانید تعرفه های گروه های متفاوت ( پیش شماره های اپراتورها ) را با احتساب پیامک فارسی و انگلیسی آنها مشاهده نمایید.
همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است
، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد
، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد
- این که در گزارش اعلام شده است " ارسال شده " به این معنی است که توسط گیرنده دریافت شده است یا اینکه فقط از طرف ما ارسال شده است؟
یعنی پیامک از طرف ما به مخابرات ارسال شده است
، اینکه دقیقا به گوشی مخاطب رسیده یا خیر پس از به روز نمایی گزارش تحویل در ساعاتی بعد از ارسال قابل استعلام است
- از موبایل به یکی از شماره های پنل پیامک انجام دادم ( مثلا 1000xxxx ) ولی پیامی در پنل دریافت نمیشود. لطفا بررسی کنید.
بر روی هر پنل ممکن است چند شماره عمومی ( اشتراکی ) و یک یا چند شماره اختصاصی در اختیار شما قرار داده شده باشد
، باید دقت بفرمایید که فقط شماره های اختصاصی هستند که دریافت دارند.
در صورتی که هیچ یک از شماره های شما اختصاصی نیستند میتوانید یک یا چند شماره اختصاصی دلخواه جهت ارسال و دریافت خریداری نمایید.
- در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید
قبل از هر چیز در صفحه اول پنل کاربری در بالای صفحه گزینه ” پروفایل کاربری / تعرفه پیامک ” را انتخاب نمایید
، زیرا در این بخش میتوانید تعرفه های گروه های متفاوت ( پیش شماره های اپراتورها ) را با احتساب پیامک فارسی و انگلیسی آنها مشاهده نمایید.
همچنین دقت بفرمایید در برخی از خطوط ضریبی برای شماره های ایرانسل در نظر گرفته شده که این قضیه نیز در تعرفه ارسال شما تاثیر گذار خواهد بود.
نکته آخر اینکه دقت نمایید که در هنگام ارسال پیامک شما چند بخش بوده است
، اگر شما یک پیامک 3 بخشی ارسال نمایید هزینه ارسال شما 3 برابر خواهد شد.
استاندارد پیامک 1 بخشی برای حروف فارسی 70 حرف و برای حروف لاتین 160 حرف می باشد
، در صورتی که تعداد حروف بیشتر از این تعداد شود تعداد بخش ها به تناسب افزایش می یابد
- آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است ؟
بله امکان ارسال پیامک با نام تجاری با شرایط زیر امکان پذیر است :
– ارسال پیامک با نام تجاری به اپراتور همراه اول امکان پذیر نمی باشد ( ایرانسل و تالیا امکان پذیر است )
– هزینه هر پیامک با نام تجاری حدودا 5-6 برابر یک پیامک فارسی عادی است
– نام تجاری قابلیت دریافت پیامک ندارد
– نام تجاری باید کمتر از 10 کاراکتر و لاتین باشد
– هزینه فعالسازی هر نام تجاری 50 هزار تومان می باشد
– در حال حاضر ارسال پیامک فارسی از نام تجاری با اختلال مواجه می باشد
– عدم قابلیت دریافت گزارش تحویل
- آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟
بله – امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد
، هزینه پیامک های بین المللی نیز در حدود 10 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد
- در بخش " ارسال پیام گروهی از دفترچه " هنگامی که می خواهم ارسال پیامک کنم ، اخطار می دهد که متن پیام خالی است ...
در حالی که یک صفحه در آن نوشته شده است.
لطفاً گزینه ارسال به همه شماره های یک دفترچه را انتخاب نمایید.
در انتخاب موردی شماره ها از یک دفترچه ، بیش از 400 انتخاب قابل قبول نیست.
معمولاً این خطا بدلیل محدودیت حداکثر ارسال 400 شماره از ارسال گروهی یا دفترچه تلفن می باشد
که به جهت جلوگیری از خطا و ارسال دقیق پیام ها است
برای رفع این مشکل سه حالت وجود دارد
1- انتخاب گزینه ارسال به همه شماره های یک دفترچه
2- ارسال چند مرحله ای مخاطبین دفترچه تلفن با تعداد کمتر از 400 شماره در هر مرحله ارسال
3- ارسال از طریق ” ارسال از فایل csv,txt ” در بخش ارسال
- در صورتی که سوال جدیدی در مورد سامانه داشته باشم از چه طریق می توانم بپرسم؟
تمام کاربران و نمایندگان پس از ثبت نام و ورود به سامانه می توانند با مراجعه به بخش پشتیبانی و ارسال تیکت ، سوالات خود را مطرح نموده
و در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ کارشناسان ما را در همان قسمت مشاهده نمایند.
همچنین در صورتی که سوال شما جدید و بصورت عمومی باشد ، همراه با پاسخ در لیست سوالات متداول قرار می گیرد.
- سرعت ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس به چه صورت می باشد ؟
سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط ( ترافیک خطوط و صف مخابرات ) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد.
( 1800 تا 3000 پیامک در دقیقه )
متوسط سرعت ارسال ۲۰۰۰ پیامک در دقیقه است.
البته ناگفته نماند که سرعت ارسال SMS تابعی از ترافیک آن لحظه اپراتور مخابراتی است.
در موارد با ترافیک سرعت ارسال ۵۰۰ پیامک در دقیقه نیز مشاهده شده است
و یا در نقطه مقابل آن اغلب در روزهای جمعه سرعت تا ۵۰۰۰ ارسال در دقیقه نیز بالا می رود.
- تفاوت این سامانه با GSM Modem چیست ؟
GSM Modem یک قطعه سخت افزاری است که با قرار دادن سیم کارت داخل آن به کمک یک نرم افزار میـتواند از سیم کارت پیامک ارسال کند
، معایب این روش به شرح زیر است :
1. در این روش سرعت بسیار پایین ( 5 الی 10 پیامک در دقیقه ) بوده که در مقایسه با خطوط مجازی این سامانه 300 برابر کند تر است!
2. به دلیل استفاده از سیم کارت در هنگام ارسال شماره موبایل به جای خطوط مجازی 1000 یا 3000 نمایش داده می شود.
3. این روش نیاز به حضور قطعه فیزیکی برای ارسال دارد ، در صورتی که سامانه از هر نقطه جهان قابل دسترسی است.
4. نرم افزار هایی که از این روش استفاده می کنند قابل به روز رسانی نیستند.
5. امکانات این گونه نرم افزار ها بسیار کم بوده و حتی امکان استفاده از بانک شماره موبایل در آن وجود ندارد.
6. عدم پشتیبانی آنلاین و غیر حضوری یکی دیگر از نواقص این روش می باشد.
*** این روش هیچ مزیتی نسبت به سامانه پیام کوتاه ندارد.
- لیست سیاه مخابراتی چیست ؟
، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 و 5000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد.
در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل ” نرسیده به مخابرات ”
و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر ” ارسال نشده ” و در خطوط 5000 ” برگشتی ” ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک کافیست
از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرمایید
دقت نمایید که برخی از خطوط 1000 ، 2000 ، 3000 یا 5000 متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده
( مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و… )
، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند
، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .
- آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد
، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند.
مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد
، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد
یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت.
ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد
ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد
این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد و به تبع آن شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
- آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟
خیر – دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است
- شماره موبایلهای یک منطقه ایرانسل هست یا همراه اول ؟
همراه اول ، فرضا اگر منطقه ای هزار عدد شماره موبایل داشته باشد ؛ این تعداد مجموع شماره های دائمی و اعتباری همراه اول در آن منطقه است.
( به استثناء ارسال منطقه ای ایرانسل ، ارسال بر اساس کد پستی و بر اساس رده سنی و جنسیت ایرانسل ، دکل های BTS ایرانسل ، ارسال مشاغل )
- پیامهای ارسالی در گزارش دلیوری " دریافت شده " را نشان نمیدهند و حتی برای ارسالهای تکی هم همینطور هست. لطفا بررسی کنید
اگر از خطوط 5000 اقدام به ارسال نمایید
دلیوری در این خطوط بخصوص برای شماره های همراه اول ” رسیده به مخابرات ” نمایش داده می شود
که به منزله رسیده به دست مخاطب می باشد
- آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟
خیر – گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و بصورت خودکار فعال می باشد
- استفاده از نیم فاصله در متن ها برای دریافت روی گوشی مشکلی بوجود نمی آورد و آیا شکل صحیح نیم فاصله حفظ میشود ؟
در پیام کوتاه نیم فاصله وجود ندارد ، پس بهتر است از فاصله استفاده شود
( هر متنی که در محتوا نمایش داده میشود عینا همان ارسال می گردد )
البته بعضی از حروف مثل حرف ” ی ” مستثناء می باشد که آن هم بستگی به گوشی تلفن گیرنده در صورت پشتیبانی زبان فارسی می باشد
( منظور گوشی هایی که امکان ارسال پیامک فارسی یا عربی داشته باشند
، زیرا بطور معمول گوشی های با پشتیبانی زبان انگلیسی پیامک با حروف فارسی را نیز دریافت و میتوان مشاهده کرد اما امکان ویرایش را ندارند )
مثلا در متن پیام وارد شود ” میشود ” کلمه بصورت چسبیده ارسال می گردد اما با ( ي / ی ) آخر در کلمه ارسال شده است
همچنین در پیام کوتاه تنها کارکترها و نمادهای مجاز موجود در گوشی ها مثل .,’؟?!”-()@/:_;+&%*=><€${}][/~^ را پشتیبانی می کنند
همچنین علایم مجاز در زبان فارسی مثل ،ءأإؤي«ةآ»؛ ٍ ٌ ً َ ُ ِ ّ ۀ ـ بطور مثال ارسال متن : جـــــــهشی بــــــــسوی موفقیت
توجه داشته باشید :
در ارسال پیامک گروهی و انبوه ابتدا یکبار بصورت تست اقدام نمایید تا از دریافت پیامک اطمینان نموده و نیز متن را بصورت نمونه مشاهده کنید
- شماره هایی که سیستم آنها را بلک لیست میشناسد ، خود مالک درخواست قراردادن در بلک لیست را داده یا به دلایلی دیگری است ؟
شماره های در لیست سیاه شامل افرادی هستند که نسبت به درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را به اپراتور مربوطه اعلام نموده اند
توضیح :
اصطلاح BlackList به شماره هایی تعلق میگیرد که مخاطب از مخابرات درخواست عدم دریافت پیامک را داشته است.
با توجه به مصوبه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويی مبنی بر ممنوعيت ارسال پيامک تبليغاتی ، خبری و اطلاع رسانی برای مشترکينی که مايل به دريافت پيامهای مذکور نمی باشند ، لذا ارسال پيامک به اين دسته از مشترکين که فهرست آنها به صورت دورهای از طريق اپراتورهای تلفن همراه اعلام میگردد ، امکان پذیر نمیباشد.
شايان ذکر است مشترکين تلفن همراه برای دريافت يا عدم دريافت اين قبيل پيامک ها میتوانند با شماره ۹۹۹۰ ( سامانه اطلاعرسانی همراه اول ) تماس حاصل نمايند. مخاطبين همراه اول اگر پيام از پنل دريافت نمي كنند ، عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نمايند و یا با تلفن 9990 تماس برقرار نمایند و درخواست خروج از بلک لیست بدهند.
یک سری شماره های پیامک خدماتی مثل سازمانهای دولتی ، ادارات اطلاع رسانی ، اورژانس و دیگر سازمانها از این لیست سیاه مستثنی بوده و پیامک های آنها شامل این لیست سیاه نمیگردد.
- من یک منشی پیامک ایجاد نموده ام ، اما منشی عمل نمی کند ، دلیل آن چه می تواند باشد ؟
لطفا برای ایجاد منشی پیامک به موارد زیر دقت نمایید :
1. بازه زمانی منشی پیامک را درست تنظیم نموده باشید
2. شماره گیرنده و فرستنده ای که انتخاب می نمایید ارسال و دریافت داشته باشد
3. متن پیامک ارسالی شما جزو کلمات فیلتر نباشد.
- آیا برای ارسال محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال ؟
خیر – هیچ محدودیتی وجود ندارد ، این نرم افزار قادر است تا 5 میلیون پیامک را در یکبار ارسال نماید
- آیا امکان ارسال منطقه ای بصورت غیر تکراری در چندین نوبت ارسال امکان پذیر است ؟
– در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی
، آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟
بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید
شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید
در این مرحله تعداد ارسال را روی 10000 قرار داده و از ردیف 1 ارسال را انجام دهید
روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی 20000 ( باقی مانده از 30 هزار تای باقی مانده ) قرار داده
و ردیف را 10000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود
آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است
بله ، طبق عرف کاربر تا 7 روز پس از پرداخت هزینه سرویس می تواند با اعلام نارضایتی از خدمات ارائه شده و ارائه دلیل ، استفاده از سرویس را پایان دهد.
لذا هزینه خط اختصاصی بعلاوه 20% از هزینه کل قرارداد کسر و مابقی هزینه به همراه اعتبار مانده پیامک بصورت کامل برگشت داده می شود.
همچنین نمایندگی سامانه شامل این موضوع نمیگردد و هزینه بازگشت داده نخواهد شد.
اما در سامانه پیامک آنلاین اس ام اس :
در راستای جلب رضایت مشتریان و ارائه سرویس های با کیفیت
کلیه پنل هاي ارسال پیامک به همراه 7 روز گارانتی بازگشت وجه پس از خرید و فعال سازی سرویس ارائه می شود.
شایان ذکر است :
* تنها شامل افرادي مي باشد كه از کارت به کارت نسبت به پرداخت هزينه پنل اقدام كرده اند
* هزینه پیامک های ارسالی بازگشت داده نمی شود
* هزینه شماره های اختصاصی بازگشت داده نمی شود زيرا خط اختصاصی به نام مشترک ثبت شده است و هزینه آن قابل برگشت نیست
* هزينه شارژ حساب يا اعتبار ارسال پيامك بازگشت داده نمی شود
، اما قابل استفاده توسط كاربر طبق تعرفه عمومي هست و ما به التفاوت آن كسر مي گردد* نمایندگی سامانه شامل این موضوع نمیگردد و هزینه بازگشت داده نخواهد شد
● بازگشت وجه طی درخواست مشتری ظرف مدت حداکثر يك هفته کاری
با كسر 3000 تومان بابت ایجاد پنل و فعال سازی سرویس انجام خواهد شد.
- آیا افرادی که ایرانی نیستند و کارت ملی ندارند ، نمی توانند از سامانه استفاده نمایند؟ اگر آشنا باشد چطور؟
حتماً باید کارت شناسایی معتبر ارائه گردد.
طبق دستورالعمل ، می بایست کاربران تابعیت ایرانی داشته باشند …