یکی از ساده ترین راه ها برای معرفی محصولات و خدمات در کسب و کارهای کوچک و تازه تاسیس، بازاریابی محلی به شمار میرود. هدف از این تبلیغات افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به محصولات و خدمات، و در نتیجه فروش بیشتر است. بازاریابی محلی اگرچه محدود به نظر میرسد اما تاثیرگذاری بسیار بالایی را در ابتدای راه دارد. از آنجایی که تبلیغات نوعی سرمایه گذاری محسوب میشود، کسب و کارهای نوپا برای شروع تبلیغات خود به یک کانال فراگیر و هدفمند احتیاج دارند تا با سرمایه اندک بتوانند مردم را از وجود خود آگاه کنند. درصد نفوذپذیری در تبلیغات محلی متفاوت است و غالبا اینطور نیست که عمومی ترین و پربازدید ترین آنها، بیشترین نفوذ را داشته باشند. مثلا تبلیغات در روزنامه ها به عنوان یکی از تبلیغات محلی پربازدید شناخته میشود که امکان هدفگذاری دقیق را برای تبلیغات فراهم نمیکند. درادامه به معرفی انواع تبلیغات محلی و بهترین روش آن میپردازیم.
انواع تبلیغات محلی
نکته مهمی که در تبلیغات محلی باید به آن توجه کرد، این است که باید به خوبی تبلیغات کسب و کارهای دیگر رصد شود و از آنها الهام گرفته شود. این به معنای کپی برداری و عدم خلاقیت نیست، به این معناست که مسیر تبلیغات شفاف شود و آزمون خطاهایی که دیگران هزینه آن را پرداخت کرده اند مجدد اتفاق نیفتد. انواع تبلیغات محلی مناسب برای کسب و کارهای کوچک شامل موارد زیر میشود:
- پوستر های دیواری
- عروسک های تن پوش
- نمایشگر های دیجیتال
- شبکه های اجتماعی
- ایمیل
- نشریه و روزنامه
- کاتالوگ و بروشور و تراکت
- ارسال پیامک
پیشنهاد تبلیغاتی برای تمام کسب و کارهای کوچک
1_ اگر هنوز در آگهی نامه هایی مثل پیک برتر خدمات خود را معرفی نکرده اید حتما این تبلیغات را در اولویت قرار دهید. شاید برای انجام این کار چند ماه در نوبت قرار بگیرید اما این کار برای شناساندن خدمات شما به منطقه ضروری است. آگهی نامه ها بهترین رسانه های محلی برای خانواده ها هستند که خصوصا برای افرادی که به تازگی به محله های جدید نقل مکان کرده اند بسیار کاربردی هستند.
2_ از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل نشوید. شبکه های اجتماعی تنها رسانه های رایگانی هستند که شما به راحتی میتوانید خود را به مخاطبانتان نشان دهید. باید بدانید که تنها و تنها با تولید محتواست که میتوانید دیده شوید. در حوزه ای که فعالیت میکنید محتوای آموزشی ارائه کنید تا مخاطبان بدون هیچ هزینه ای شما را ببینند.
3_ یک دامنه برای خود خریداری کنید و وبسایت خود را راه اندازی کنید. سعی کنید با کمک یک مشاور مارکتینگ رتبه خود را به صفحات اولیه گوگل برسانید. با این کار به صورت خودکار مشتریانی که با سرچ کردن به دنبال هدف خود هستند به سایت شما برخورد کرده و اگر در سایت خود اطلاعات کامل و خوبی داده باشید میتوانید آنها را جذب برند خود کنید.
4_ از هر طریقی که میتوانید خود را در حوزه کاریتان به روز نگه دارید. در گروه هایی که مربوط به کسب و کارتان میشود عضو باشید تا هم از تغییرات و اخبار روز مطلع شوید هم بتوانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید. مشتریانی که از این طریق به سمت شما جذب میشوند بسیار کم دردسر تر و آشنا تر به حوزه کار شما هستند. میتوانید کمپین هایی راه اندازی کنید و کد تخفیف آن را در گروه هایی که عضو هستید ارسال کنید.
پیامک بهترین روش تبلیغات محلی
دلایل زیادی برای اثبات پیامک (ارسال پیامک از طریق پنل پیامکی) به عنوان بهترین روش تبلیغات محلی وجود دارد اما اینجا به 2 دلیل مهم آن میپردازیم:
1_ بانک جامع شماره تلفن: در سامانه های پیامکی بانک جامعی از شماره تلفن ها طبق دسته بندی های مختلف وجود دارد. این شماره تلفن ها در هیچ جای دیگر جز پنل ارسال اس ام اس وجود ندارند و شما میتوانید با ارسال پیامک به شماره های مختلف کسب و کار خود را معرفی کنید یا پیشنهاد های ویژه به مخاطبان بدهید.
2_ امکانات متنوع هدفگذاری: این امکان است که باعث میشود بانک شماره تلفن کاربرد خود را نشان دهد. در واقع در پنل پیامک امکان ارسال پیامک با هدفگذاری های متنوع مثل ارسال از طریق کد پستی، ارسال طبق جنسیت و سن، ارسال از روی نقشه و … وجود دارد و این امکانات متنوع میتواند منطقه مورد نظر محلی را به صورت دقیق هدفگذاری کرده و پیامک را هدفمند ارسال کند.
ارائه خدمات دلیوربیس با پنل پیامک آنلاین اس ام اس
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که با این حجم از بلک لیست بودن شماره ها چطور به ارسال پیامک به عنوان بهترین روش تبلیغات محلی اعتماد کنیم؟ باید به شما بگوییم که با وجود اینکه تعدادی از پیامک های تبلیغاتی به شماره های بلک لیست برخورد میکنند اما همچنان تعداد زیادی از مردم شماره های خود را بلک لیست نکرده اند و پیامک های تبلیغاتی را دریافت میکنند. اما نکته مهم در این وضعیت این است که شما به عنوان یک کسب و کار نوپا نباید هزینه ارسال پیامک های بلک لیست را بپردازید. متاسفانه این اتفاق در بسیاری از سامانه های پیامکی نمیافتد و هزینه پیامک ها طبق تعداد پیامک ارسالی محاسبه میشود. در سامانه پیامک آنلاین اس ام اس تنها هزینه پیامک های رسیده به مخاطب را پرداخت میکنید و هیچ نگرانی برای پرداخت هزینه اضافی وجود ندارد. برای ثبت نام اینجا کلیک کنید.