سلام دوستان عزیز آنلاین اس ام اس امروز به توضیح کامل و جامع در رابطه خط خدماتی در خدمتتون هستیم.
داخل این مطلب ما پاسخ سوالات زیر را خواهیم گرفت:
- چگونه پیام هایی که نوع اطلاع رسانی دارند را به همه ارسال کنیم و همه آنرا در گوشیشان دریافت کنند حتی اونهایی که بلک لیست دارند؟
- خط خدماتی چیست؟
- چگونه خط خدماتی بگیریم؟
- در چه زمینه هایی میتوانیم از این خط استفاده کنیم؟
- شرایط دریافت خط خدماتی اختصاصی چیست؟
- در سامانه آنلاین اس ام اس چند خط خدماتی دریافت میکنیم؟
و یکی دیگر از چیزهایی که یاد میگیریم این است که “چند ترفند در رابطه با ارسال پیامک با خط خدماتی” . پس اگر شما هم مثل من این سوالات در ذهنتان هست با ما همراه باشید تا درباره خطوط خدماتی به صورت جامع توضیح دهیم 🙂
داستان خط خدماتی
چندی پیش زمانی که دیگه پیام های تبلیغاتی به اوج خود رسید و یکجورایی کسب و کارها خیلی زیاده روی کرده بودند ، وزیر ارتباطات آب پاکی را روی دست ارسال کننده های پیام تبلیغاتی ریختند و برای مردم سامانه ای را راه اندازی کردند که توسط اون مردم میتوانستند که از دریافت پیامک های تبلیغاتی خودشون را رها کنند.
خرابی کسب وکارها
از اینجا دیگر کسب و کارها کمتر میتوانستند تبلیغات کنند و در کنار این مسئله کسانی هم که پیام های اطلاع رسانی یا کد تایید شماره قبلا به راحتی ارسال میکردند دیگر نمی توانستند به مردم خدمت کنند.اما خوشبختانه از قبل در رابطه این موضوع فکر شده بود و اونجا بود که خطوطی به نام ” خطوط خدماتی ” گسترش یافت و هرکسی دنبال دریافت آنها بود و هست.
همانطور که متوجه شدید افرادی که قبلا پیام های اطلاع رسانی یا کد تایید شماره ارسال میکردند هم به راحتی میتوانند از این برای ارسال هاشون استفاده کنند. اما اینجا یک مسئله ای هست که چطوری اون خط ها را در اختیار داشته باشیم.در ادامه با ما همراه باشید.
خط خدماتی چیست؟
طبق اطلاعیه شرکت ارتباطات سیار ایران از ابتدای اردیبهشت ماه 1392 ، سرشماره های ارسال پیامک به دو شاخه : تبلیغاتی و خدماتی تقسیم میشود
خط خدماتی به شماره خطی به سرشماره های 1000 یا 2000 یا …. میگویند که به آن مجوز ارسال پیامک به همه داده شده است. این مجوز بر طبق قوانین و مراحل سختی ارائه میشود که میتوانید در بخش های بعدی از آن مطلع شوید.
چگونه خط خدماتی دریافت کنیم؟
سامانه پیامکی انلاین اس ام اس این امر را برای مشتریان خود راحت کرده است و شما میتوانید تنها با ثبت نام و دریافت پنل از این امکان ویژه به راحتی استفاه کنید و دیگر نگران این نباشید که ” ای وای نکنه پیامم ارسال نشده باشه ” .
ما درقبال ارائه این خط از شما سفته یا هر مدرکی دریافت نمیکنیم و شما میتوانید تنها با ثبت نام و دریافت پنل به صورت رایگان! از این امکان استفاده کنید.
در چه زمینه هایی میتوانیم از این خط استفاده کنیم؟
یکی دیگر از سوال هایی که افراد در ذهن دارند این است که در چه جهت هایی میتوانید ارسال داشته باشیم؟ ما این موضوع را اینگونه میتوانیم بگوییم که ” زمانی که مخاطب منتظر دریافت پیامک شما باشد یا شما را میشناسد ” اینگونه یعنی خواهان رساندن خدمت هستیم.
چند مثال در زمینه استفاده از خطوط خدماتی:
- ارسال کد تایید شماره موبایل برای استفاده در سایت یا اپلیکیشن
- ارسال فاکتور خرید مشتری در سایت پس از خرید مثلا در سایت هایی که از ووکامرس استفاده میکنند. ( در این رابطه بیشتر بخوانید)
- ارسال پیامک اطلاع رسانی مثلا هیئت های مذهبی به شماره افراد هیئت خودشان
- ارسال پیام اطلاع رسانی پرداخت قسط یا اعلام تولد به دوستان
- اعلام خوش امد گویی در هنگام ورود به سایت
و بسیاری از کاربرد های دیگر که میتوانید در بخش نظرات بقیه را هم در جریان بگذارید..
شرایط دریافت خط خدماتی اختصاصی چیست؟
خب همانطور که میدانید خطوط خدماتی که توسط آنلاین اس ام اس خدمت شما ارائه میشود به صورت اشتراکی است یعنی به تمام کاربران ارائه میشود. اما اگر شما هم مثل بساری از کاربران نیاز به خط اخصاصی دارید که آنرا خدماتی کنید این بخش را مطالعه نمایید.
توجه فرماييد ارائه تمامي موارد زیر جهت خدماتي شدن خطوط الزامي مي باشد :
خدماتي شدن خطوط فقط براي اشخاص حقوقي كه داراي شناسه ملي و شماره ثبت مي باشند، امكان پذير میباشد.
1- ارائه تعهدنامه تكميل شده فايل پيوست، در سربرگ شركت يا سازمان به همراه مهر و امضاي صاحبان امضا.
کلیه تعهدنامه ها به صورت تایپ شده ارائه گردد وبه صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب ارسال شود و هرگونه عکس با کیفیت پایین، قابل استجابت نمی باشد.
در فرم تعهد نامه شناسه ملی وشماره ثبت مطابق با سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس http://ilenc.ir ثبت گردد.
اطلاعات مدیرعامل شرکت و نماینده شرکت به دقت تکمیل شود.
در فرم تعهد نامه بصورت کامل آدرس شرکت ، درج شده باشد.
آدرس سایت سازمانی در فرم تعهد نامه الزامی میباشد.
در تعهدنامه بخش مربوط به ” موضوع محتواي پيامك خدماتي” حتما بطور كامل، واضح و دقيق توضيح دهید و از درج ” اطلاع رساني” بصورت ناقص خودداري کنید.
توجه نماييد در پیمان نامه قسمت مربوط به ” جامعه هدف” بطور روشن و دقيق مشخص شده باشد. بعنوان نمونه درصورتيكه جامعه منظور شما مشتريان يك سايت يا يك اپليكيشن مي باشند، حتما اسم سايت و يا اپليكيشن در اين قسمت درج شود.
حداقل ۲۰۰ شماره ليست شماره هاي مخاطبين(همراه اول) در فايل اكسل ودر یک ستون قرار داده شود. نمونه اکسل در پایان قرار داده شده است.
ارائه عكس از صفحه ” سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس http://ilenc.ir الزامی است.
آدرس ايميل مندرج در پیمان نامه حتما بايد سازماني بوده و ايميل هاي yahoo ،gmail و… قبول نخواهند بود.
ارائه فایل اکسل احرازهویت فرمت خدماتی عکس
در فایل اکسل تایید هویت و تعهدنامه ستون محتوای پیامک ، توضیحات درباره کاربرد شماره بصورت شفاف و روشن اعلام گردد و از درج ” اطلاع رسانی” و امثال آن خودداری نمایید. برای مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات رمز عبور جهت اپلیکیشن ……………… ( نام اپلیکیشن مشخص باشد) و…
دقت کنید که فایل اکسل احراز هویت تک ردیفه می باشد و تمام فیلدها تکمیل گردد.
هر شرکت درزمان تقاضا خط خدماتی مجاز به ثبت یک خط در یک اپراتور است.
درج اسم كامل كاربر به عنوان مثال : (دانشگاه (نام واحد درج شود) یا مدارس) بطور كامل الزامي است.
حجم تصویر فایلها میبایست پایین ۴۰۰ کیلو بایت باشد.
ارائه سفته به مبلغ 20 میلیون تومان که میبایست بصورت فیزیکی ارسال گردد.
درنظرداشته باشید در صورت عدم ارسال سفته مراحل خدماتی شدن اتمام نمی گردد.
با توجه کردن به محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت ارتباطات سیار درخواست تغییر وضعیت خط به خدماتی تابع مراحل گوناگون می باشد در ضمن از آنجا که تعداد محدودی از خطوط در درازا ماه خدماتی می گردند تقاضا ها براساس، تقدم ارسال از جانب نمایندگان، برای اپراتور فرستاده می شوند و پیگیری مکرر آن ازشرکت، تاثیری در روند نخواهد داشت.
نکته مهم : تقاضا خط خدماتي شما پس از ثبت بدست كارشناسان بررسي شده و در صورت نقص در مدارك در بخش توضيحات علل نقص به صورت كامل شرح داده می شود
ﻟذا توضيحات كارشناسان را به صورت دقيق مطالعه نموده و می توانید تقاضا خویش را از راه سامانه ،بخش پشتیبانی> درخواست خط خدماتی دنبال و وضعیت عملکرد را مشاهده نمایید.
در صورت تاييد تقاضا خط شما توسط كارشناسان ، وضعيت آن به تایید اولیه تغيير خواهد یافت ودر صورتیکه اپراتور تایید کند به حالت تایید نهایی تغییر پیدا میکند و خط خدماتی خواهد شد.
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور ۱۰۰۰
توجه داشته باشید نکته مهمی که در رابطه با خطوط خدماتی 1000 وجود دارد فرم تعدنامه میبایست به صورت فیزیکی و در دو صفحه بدون مهر و امضاء نماینده ارسال نمایید، تا برای فرستادن به اپراتور جهت بررسی اقدامات لازم اتمام گردد.
برای هر شماره درخواستی باید فهرست شماره های مشترکین که به آن ها پیامک خدماتی ارسال می شود اعلام گردد. صرفا شماره مشترکین مدنظر است و درحال حاضر هیچ وجه اطلاعات دیگری احتیاج نیست ضمنا هر زمان اپراتور آپدیت لیست را بخواهد می بایست ارسال فرمایید.
درخواست کننده می بایست بصورت ماهیانه راهنمای غیرفعالسازی و یا نحوه خروج از دریافت پیام های خدماتی را برای کلیه مشترکین و سرویس ها ارسال و اعلام کند که الزامی می باشد.
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور ۵۰۰۰۱
درخواست هايي با عنوان موسسات خيريه , دانشگاه و مدارس از سمت همراه اول رد شده و خدماتي نمی شوند.
درخواست های خدماتی تا تاریخ ۲۵ ام هر ماه برای اپراتور ارسال می شود وتا ۶۰ روزکاری زمانبر خواهد بود.
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور۵۰۰۰۴
ارائه تصویر كارت ملي مديرعامل، نماينده مديرعامل و يا نماينده قانوني شركت كه در پیمان نامه معرفي شده است از راه تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد.
در خصوص شركت هايي كه نماينده رسمي سازمان دولتي باشند ارائه معرفي نامه از سازمان مربوطه نيز الزاميست واز روش تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد..
در خصوص صندوق هاي قرض الحسنه، شركت هاي بورس و ….. ارائه مجوز از بانك مركزي الزاميست واز روش تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد.
در صورتيكه ليست شماره موبايل هاي مخاطبين تغيير کند بايد ليست موردنظر در ابتداي هر ماه بروزرساني شده تا برای اپراتور ارسال گردد.
درباره تقاضا رنج شماره براي سازمان ها و دانشگاه ها و ……. توضيح كامل كاربري و تفكيك شماره ها بر اساس شعبه ها و ….. الزامي مي باشد.(به عنوان مثال ٢٠ شماره براي دانشگاه يا سازمان با يك كاربري امكان پذير نمی باشد.)
مطلقا ارسال تبليغات با شماره هاي خدماتي مورد قبول نیست ، حتي شماره هاي بانكي
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور ۰۲۶-۰۲۱
فعالسازی خط غیر متناظر 021-026 باید بصورت حقوقی انجام شود تا برای خدماتی شدن اقدام گردد وخطوط ثبت شده حقیقی خدماتی نمیشوند. خطوط متناظر هم باید شماره تلفن ثابت در مخابرات حقوقی ثبت شده باشد.
تکمیل فرم تعهد نامه اپراتور 021-026 در یک صفحه انجام شود وبصورت فیزیکی ارسال گردد.
ارائه فیزیکی سفته به مبلغ 5 میلیون تومان در وجه شرکت پیام افراز پیک آسا :